workingdog

Alla inlägg under juni 2011

Av Rebecka Nieminen - 21 juni 2011 12:57

Hej alla!


Nu var det ett tag sedan jag skrev sist men nu tänkte jag skriva ett inlägg igen.


I helgen som var så har det varit en intensiv helg i Smålandsstenar med Allmänlydnadsinstruktörsutbildning. Det har varit en väldigt rolig och givande helg med mycket händelser.


Fredagen: idag  hade vi en kvälls träff där vi hade elevlädda lektioner. Det var en väldigt trevlig och lärorik kväll trots att många av oss var nervösa och osäkra på hur själva lektionen blev. Jag tyckte att alla skötte det super bra och man förstodd verkligen vad personerna försökte förmedla på ett eller annat sätt!

Vi fick även god mat och hade trevliga diskussioner och pratstunder som vanligt.


lördagen: idag började vi med egen träning av våra hundar och sedan började de stora passen med inlärning och alla olika begrepp som används under inlärning.

Denna dagen var lång och intensiv men det märkte inte vi för vi tyckte mest att vi åt hela tiden, vilket vi inte gjorde men det gick så fort mellan de olika mat pauserna så det kändes verkligen som att vi bara åt.Vi grillade som avslutning på dagen och hade det väldigt trevligt precis som vanligt!


söndagen: den var lika intesiv den men dock med mycket praktiskt arbete idag. Det var grupparbeten av olika slag under hela helgen, vilket gjorde det hela mycket lättare men under söndagen så fick vi testa att använda de övriga i utbildningen som kommande "elever" på en kurs. Det var väldigt roligt och givande trotts att regnet stod som spö i backen i mellan åt!


Det var som sagt var en helg som var inriktat på inlärning. Det var en mycket trevlig och lärorik helg


// Rebecka

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards