workingdog

Alla inlägg under mars 2013

Av Rebecka Nieminen - 31 mars 2013 23:26

Nu ikväll så har jag och Foriz träffat Veronica och Nikki för en kvällspromenad :) slutade med nästan 2 timmar! Dom blev jätte glada av att se varandra igen ;) är tre månader sedan sist vi sågs.

Jag är väldigt stolt över min tös då det är mycket som är nytt för henne nu bär vi bor i stan i förhållande till hur det är hemma. Bussar som pratar, mycket bilar, skräp som är kastar lite hör och var samt mycket folk och hundar :) är skönt att hon ändå är så stabil och avreagerar fort om något är läskigt enligt henne. :)
Hon är verkligen allt det jag önskade mig <3
Nu ska vi ladda on för en heldag med hundkompisar :)

Med vänlig hälsning, Rebecka

Av Rebecka Nieminen - 31 mars 2013 20:33

Idag var det en lugn förmiddag där hundarna fick vara en stund i hundgården och sen blev det promenad och träning för familjen :)jag tränade fotgående utan koppel med Doriz och även platsliggning och kvarsittande :)
Är jätte nöjd och stolt över min tjej :) <3 2 minuter platsliggning med störning av husse och Nilja, jag var då på ca 5 m ifrån henne :) går verkligen framåt :)

I eftermiddags så åkte jag och Doriz ner till Halmstad för att träffa två tjejer med hundar från samma kennel i några dagar!

Ikväll ska vi träffa den ena tjejen Veronica och hennes tik Nikki för en kvällsrunda :)

Med vänlig hälsning, Rebecka

Av Rebecka Nieminen - 30 mars 2013 21:29

Idag har det varit en lugn dag för hundarna :) då det har varit riktigt vårväder idag med sol så har dom fått vara ute flera timmar i sin stora hundgård :) sedan har dom varit ute och gått både med mig och husse :) Nu ikväll har dom varit barnvakt med mig då vi passar guddottern :) Doriz har pussat henne Godnatt så båda kan sova gott nu!

I morgon så ska jag gå en ordentlig runda med hundarna innan jag och Doriz åker ner till Halmstad för att träffa släktingar till henne. Det kommer verkligen bli jätte roligt! Ni kommer förmodligen få mycket uppdatering om just det :)
Så i morgon ska jag passa på att mysa ordentligt med Nilja innan jag åker <3 kommer ju sakna henne och husse massvis <3

Hoppas alla har haft en bra påsk så här långt!

Av Rebecka Nieminen - 28 mars 2013 18:10

Idag har jag och flickorna spelat spel :) dom älskar verkligen att spela :) dels fick dom spela ett nytt spel som jag köpte på my dog första helgen i januari, det är bara Vinnie som har spelat det innan och nu användes det första gången efter hennes bortgång för 2 månader sedan <3
Dom fick även spela det spelet som båda har spelat sedan de var små :)

Skönt att kunna göra något roligt och givande ihop med hundarna inomhus :)

Av Rebecka Nieminen - 27 mars 2013 20:14

Idag har jag och flickorna varit ute och gått 1 timme :) vi gick utan husse idag då han är sjuk.
Vi gick en mysig promenad ner till sjön och genom skogen och lite så tillbaka hem :) det var väldigt skönt ute idag, riktigt vår väder :)

Jag är så stolt över mina flickor :) skönt att dom vet hur man beter sig i koppel :) även Nilja som kan dumma säg bär hon inte får springa som Doriz men hon var jätte duktig idag <3
Det var riktigt skönt att bara kunna gå och njuta med hundarna :)
Jag älskar verkligen att få den egentiden med mina hundar <3 för mig är det guldvärt :)

I morgon hoppas jag att vädret är lika bra så vi kan gå en rejäl runda då också :) dessutom hoppas jag kunna få in lite träning med Doriz :) blev motiverad då jag fick en jätte bra present med posten idag från vår uppfödare :) tack igen Charlotte på Minnows kennel

Jag lägger även upp lite bilder från dagen :)

Med vänlig hälsning, Rebecka

Av Rebecka Nieminen - 26 mars 2013 19:00

Idag var jag och flickorna ute och gick en runda i den härliga vädret :) efter att vi gått en runda så valde vi att sedan busa i en utav kohagarna här hemma vilket vi uppskattade alla 3 :) Det är så skönt att få en stund själv bara med dom två <3 dom är verkligen mattes guldklimpar :) När vi hade varit ute och gått så blev det lite miljöträning för båda samt lite inkallningsövningar för Nilja. Det är så skönt att jag har två stabila tjejer :) Doriz brydde sig inte ett dugg medan Nilja tyckte att dom lösa metallhaltiga var lite obehagliga att gå på. När vi kom in efter promenad och träning så blev det en myskväll med god mat och varsitt oxöra till Doriz och Nilja :) Med vänlig hälsning, Rebecka

Av Rebecka Nieminen - 24 mars 2013 20:11

Nu var det länge sedan jag skrev här och det beror på många olika saker! Jag tappade helt motivationen för att blogga då vår gamla Vinnie blev dålig och tyvärr fick lämna oss i januari :/ sedan dess har jag verkligen inte haft någon lust alls att blogga men nu tänkte jag dra igång igen :)

I dagsläget har vi kvar Nilja som blev 2 år 6/11-12 och Doriz som fyllde 1 år den 13/3-13 :) livet med mina två underbara flickor är verkligen underbart <3

Nilja: nu är jaktsäsongen över och det slutade med två kalvar för Nilja och sedan flera bra jakter :) säsongen blev lite konstig då det egentligen var färdig skjutet den 26/10 men sedan fick vi mer tilldelning innan jul på kalvar :) vi var bortresta i jul och nyår och sen drog dom igång och löpa tidigare än vanligt så därför blev det lite konstigt med jakten men vi är ändå nöjda :)

Just nu blir det lite lydnadsträning med Nilja, innan all snön är borta och vi kan börja cykla och springa igen :) jag ser verkligen fram emot att få ut och träna med min träningskompis igen och i år kan vi få med oss Doriz också :) när det inte tränas på kondition och styrka eller lydnad så blir det tricks träning då hon tycker att det är så himla roligt :) det senaste hon har lärt sig är inte och då vrider hon huvudet åt höger som att hon skakar på huvudet :)

Doriz: lillan blev röntgad nu den 14/3 med bra resultat :) mycket för framtiden hängde på just resultatet från röntgen då hon ska användas i avel samt mycket i skogen om allt blir som tänkt :) så det var väldigt skönt och lättande att resultatet höll sig på rätt sida :)
Ny kan jag utveckla träningen lite och jobba med lite mer fysisktkrävande övningar då jag vet hur hennes leder ser ut nu efter röntgen. Jag är väldigt försiktig med fysiskbelastning och fysiskaktivitet innan jag har beskedet. Nu kommer vi börja lite styrketräning i form av backträning samt simning så fort klimatet tillåter det :) sedan kommer det bli cykling och löpning för att hålla igång kroppen på henne :)
Fick sådan beröm för hennes muskler på röntgen så dom ska vi fortsätta att utveckla nu :)
Hos oss läggs det mycket tid på apporteringen och lydnaden :) det går framåt och stadgan börjar bli riktigt bra :) är så stolt och nöjd över min tjej :)
Ska bli så kul att se henne utvecklas mer :)
När vi inte tränar bitarna inför jakten så blir det stadga i sitter och ligget samt även lite rolig träning i form av lite tricks :)

Det är ju väldigt tomt här hemma utan Vinnie och det tycker vi alla! Ibland blir det verkligen inte som man har tänkt sig :( mattes älskade plutt <3

Med vänlig hälsning, Rebecka och flickorna

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards