workingdog

Alla inlägg under juli 2011

Av Rebecka Nieminen - 10 juli 2011 22:14

Hej igen!


Helgen har bestått av massa hundträning :)


Idag så har vi tagit en lugn dag men hundträning och lite pyssel hemma!

Det var mest lill tjejen som blev tränad idag, då hon är inne i en jobbig period.

Det är verkligen inte lätt att vara liten och löpa för första gången måste jag säga.


Det blev därför träning på allmänlydnads momentet gåfint framför eller bakom, ögonkontakt och ligg.  Hon var jätte duktig och förstod verkligen jätte fort vad både jag och Adam menade :)  Idag var hjälpmedlena klicker och mjukost på tub :) Mjukost, svanstroll och fansanen är hennes favorit belöningar :)


Jag känner att tränigen verkligen går framåt med henne nu och att hon verkligen förstår vad jag menar när vi tränar.


Nilja har även börjat att komma ur hennes prövningsålder och det är därför det går mycket lättare nu igen. Peppa peppa ta i trä, hon har aldrig varit riktigt jobbig utan har alltid varit väldigt enkel. Självklart har även hon haft sina dagar och perioder men ingen så att man känner att man skulle bli galen och inte klara av henne.


Just nu är jag så himla stolt över henne och kunde inte haft en bättre hund <3


Nu ska jag även berätta lite om hur det går för min gamla underbara dam<3

Med min gamla dam har jag tränat fjärrdirigering, apportering och även lite stadsagility. Hon är lika pigg och glad som vanligt och alltid lika öppen för att träna. I veckan får det nog bli några cykel rundor om det inte är allt för varmt under veckan.


På fredag åker vi till stugan i två veckor och då vet jag två tjejer som kommer att njuta och ha det jätte bra.


Hade bra // Rebecka

Av Rebecka Nieminen - 6 juli 2011 21:38

Hej alla! Nu är det full rulle här hemma med två tjejer som löper... Börjar tycka att dom är lite äckliga nu faktiskt ;) Kåta som bara den... Nilja vänder hela tiden rumpan mot Vinnie och har även hoppat upp för att rida och, Vinnie tillåter detta dum som hon är. Som tur är så kommer inte Vinnie stackaren acceptera det så länge till :)

Måste säga att dom är väldigt smididiga att ha trots att båda två löper. Dom leker väldigt mycket och är väldigt fysiska med varandra men annars är dom precis som vanligt mina tjejer.


Det är väldigt skönt att ha två tjejer som tvättar sig själva så att man för det mesta slipper att ha tikskydd på dem. Vinnie tycker nämligen verkligen inte om det medan Nilja inte är speciellt påverkad mer än att hon blir helt galen och ska busa. Som det är nu så har dom bara haft tikskydd på natten då dom i mellanåt kommer krypande upp i sängen och verken jag eller min sambo tycker att det är så mysigt med "mens" i sängen. 


Jag har ett perfekt tikskydd som jag verkligen vill rekommendera. Det är mjuk och följsamt, smart knäppning, smidigt att ta på, enkelt att byta det valfria i lägget mm. Detta tik skydd kommer från Valentino sante. Jag köpte mitt på djurmagazinet och har sett detta även på andra fackhandlar.

Till mina båda damer så har jag storlek 50 cm. Storleken får du fram genom att mäta hunden runt midjan i höjd med svansen. Avrunda till närmsta storlek(43 cm --> 40 cm 56 cm --> 55 cm. 


Det är väldigt skönt att dom kan tajma varandra så att man slipper ha 4 löp/år i stället för 2 löp. Vinnie har varit duktig och väntat ut lill tjejen. Vinnie skulle ha löpt i april/maj men löpte inte fören först nu när Nilja löper.



Hoppas alla andra har den bra i sommarvädret!


  // Rebecka

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards