workingdog

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Besök

Av Rebecka Nieminen - 25 juli 2013 23:27

Torsdag - besök

 


Idag har vi fått besök av min morbror med familj, vilket betyder sambo, två barn och två labradorer på 4 år ( en tik och en hane)

Efter middag mm ikväll så valde vi att gå en lång runda där dom svarta fick varva med att gå lösa, gå fot, stadga mm. Dom skötte sig bra alla tre trots störningar av båda varandra och allt annat.

Är jätte stolt över Doriz, dels så morrade hon inte idag då dom andra kom ut utan gnällde bara lite och ville fra vilket hon självklart inte fick!

När vi väl började gå så var hon lite stressad i början med började sedan lugna ned sig så även hon fick gå lite lös både bredvid mig och sedan springa lite, och detta gjorde hon trots dom andra hundarna :)

Sedan fick dom svarta busa lite innan det var ordning och reda igen :) Är jätte stolt över henne att hon faktiskt kan bara hon lugnar ner sig :) Kunde dock inte lägga allt fokus på henne då även Nilja gick med! Hon går ju betydligt bättre när inte hon är med och ska trigga henne och tävla om vem som ska gå först men det kommer väl det med :)


Jag är i vilket fall jätte nöjd och stolt över att hon kunde prestera så bra trots nya hundar, människor, barnvagnar mm och sedan direkt efter ett löp också :)

Det är min tjej det :) <3  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka Nieminen - 17 augusti 2013 19:36

För er som har missat det så har ju jaktsäsongen åter börjat igen så nu innehåller dagarna i storsätt bara en sak här hemma :) Nu har Doriz tränats på vilt 3 av 4 dagar sedan i onsdags :)  I onsdags kväll så var Adam ute och vakade räv då dom pr...

Av Rebecka Nieminen - 13 augusti 2013 21:10

Nu ska jag uppdatera angående våra senaste träningar :)! Fredag: Idag passade jag på att träna med Doriz efter jobbet då jag ändå skulle gå och hämta bilen som min sambo tagit till en kompis ca 4 km hemifrån :) Det blev fotgående träning ca 3...

Av Rebecka Nieminen - 9 augusti 2013 22:50

Nu var det ett tag sedan vilket gör att det kommer bli ett blandat inlägg och inte så detaljerat :) För två veckor sedan hade vi ju som ni redan vet besök av min morbror med familj och sedan var deras hundar kvar här i en vecka då dom åkte på seme...

Av Rebecka Nieminen - 24 juli 2013 23:15


Onsdag   Idag på kvällen tränade jag lite med Doriz, då det var på tok för varmt under dagen! Framåt senkvällen var det perfekt :) vi tränade i ca 40 minuter och då blev det avlämingar, fotgående mm. Fick bli en liten mjukstart efter en veckas...

Av Rebecka Nieminen - 19 juli 2013 20:54

Idag har jag och Doriz varit valpvakt ;) Är så kul att se hur duktig och tålmodig hon är med den lilla tösen :) dom har sovit nära och myst med varandra hela dagen! Valpen är en jakt Labrador tik från Molyckans kennel som blir 9 veckor på söndag ...

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards