workingdog

Alla inlägg under februari 2012

Av Rebecka Nieminen - 2 februari 2012 19:37

Hej!


Hundarna går på lite lågaktivitet dessa veckorna nunär jag är  opererad .. tyvärr :( Husse går ut härliga promenader med dom när han kommer hem från jobbet och tar ut dem även på morgonen innan jobbet :) Under dagen går likkan ut med dom som tur är så jag slipper ha så dåligt samvete men det kommer ändå för dom är vana med att gå lång runder mitt på dagen och få träna ca 1 timme var på dagarna samanlagt men det blir inget med de nu när jag är dålig tyvärr :( har börjat att träna lite smått inne på sådant dom redan kan bara för att göra något med dom :) Jag har ju såhimla dåligt samvete och vet inte hur jag ska reda ut det här innan jag är fit for fight igen :( 


Nilja har kommit in i någon period sedan jag blev opererad och är väldigt sur hela tiden :/ vet inte om det har med mina problem att göra eller om hon är på väg in i ett löp igen. Hon blir lite konstig då, då det är nytt för henne fortfarande och hon vet inte riktigt vad som händer. Förutom detta så är hundarna änglar och är snälla mot mig nu när jag inte är pigg.. Älskar mina flickor massor <3


När jag är tillbaka igen så kommer det bli ordentligt med träning för nu har jag så himla mycket insperation och lust då jag har haft tid på mig att spana runt lite på bloggar och annat för att hitta idér för hur vi ska träna i år. 

Vad ska ni andra träna i år? Vad är era mål för 2012?


// Rebecka

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards