workingdog

Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Rebecka Nieminen - 30 mars 2011 22:54

Hej!


Idag så var det först skolan som vanligt, dock lika tråkigt som vanligt måste jag säga :( Börjar tappa orken för allt vad matte, kemi och fysik heter!!!!


När vi kom hem idag så gick jag en kort kissrunda med hundarna innan vi tränade lite med hundarna :) När Adam väl kom hem sedan efter jobbet så åkte vi upp och hälsade på min svärfar som kom hem från sin semester igår :)


När vi väl hade fått alla ärenden gjorda så var det dags att åka ner till veterinären för att Vinnie skulle få sin årliga vaccination :) I år så blev det bara kennelhostan då vi inte behövd grundvaccinationen igen fören nästa år! Det gick jätte smidigt och felfritt hos veterinären :) Är stolt över min gamla skrutta som trots allt inte alls gillar att vara hos veterinären, men kanske inte så konstigt med allt som hon har råkat ut för genom åren :) peppa peppa ta i trä nu har hon faktiskt hållt sig skade fri i 1½ år :)


Efter veterinärbesöket så bestämde vi oss för att åka upp och träna Vinnie lite på klubben :) Agility hindrena kommer inte fören till helgen så blev att träna lite lydnad och sedan fick hon lite hjärngympa också, vilket hon tyckte var jätte roligt :)


Nu har jag en trött sambo och två trötta hundar! Blir nog sängen nu så att man orkar med dagen i morgon :)


/ Rebecka och hundarna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards