workingdog

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Rebecka Nieminen - 25 september 2012 09:49

Hej :)

I lördags var hela familjen på utställning i Kolmården :) det var Nilja som fick stå i rampljuset <3 mattes lilla älskling imponerar alltid lika stort på matte! Nilja ställdes i unghundsklassen 18 mån-3 år :) hon ställdes mot 8 andra tikar och blev här bästa tik med hp och fick därför gå i BIS finalen där hon också presterade super men det var en super fin Amstaff bebis som vann <3 var bara en BIS och en BOS som blev placerade. Nilja skötte sig utmärkt hela dagen och jag är jätte nöjd.

Hon fick även jätte bra kritik , inget negativt :) min fina lilla tjej <3

Så här löd älsklingens kritik!
Mkt fin tik. Bra bett. Bra pigg. Fint feminint huvud. Väl ansatta öron. Bra rygglinje å kors. Väl ansatt svans. Väl knutna tassar. Bra förbröst. Bra vinklar fram och bak. Rör sig mycket snyggt. Härlig päls med fina färger. Mycket väl visad.

Kan man bli mer än stolt över henne?? <3

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards