workingdog

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Rebecka Nieminen - 5 maj 2013 21:07

Idag har vi haft underbart väder här hemma vilket innebär en lång dag utomhus för hela familjen ;)

Idag var vi bland annat ute hos vårs kompisar där Doriz fick springa av sig med sin kompis Nema som är en svart schäfer :) bra för dom båda :) Doriz behöver umgås med mycket bra hundar då hon är lite skeptisk mot främmande hundar, men det gör mig inget egentligen :) men jag vill ju att hon ska komma överens med våra vänners hundar :) det är ju ändå sånna som vi träffar regelbundet!

Efter bus, grillning och renovering ute hos dom så blev det hem och rensa i trädgården vilket innebär att Doriz får vara med och springa :)
Det är väldigt roligt att få springa runt i trädgården och sedan bara kunna ligga och äta ben i trädgården :)
Efter allt detta så skulle husse ut och cykla med Nilja som har fått vara i hundgården idag :) Doriz fick följa med på turen och det slutade med att dom cyklade 6 km!

Är så stolt över Doriz som kan följa med överallt :) dom såg allt möjligt vilt på cykelturen, men min duktiga tjej jagade inget utav dem :) så skönt att ha en hund man känner sig säker på <3

Efter en dag utomhus så har jag två nöjda hundar <3 nu kan man inta soffan med gott samvete!

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards