workingdog

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Rebecka Nieminen - 9 augusti 2013 22:50

Nu var det ett tag sedan vilket gör att det kommer bli ett blandat inlägg och inte så detaljerat :)

För två veckor sedan hade vi ju som ni redan vet besök av min morbror med familj och sedan var deras hundar kvar här i en vecka då dom åkte på semester. Så då var det fullt upp med tre Labradorer och en Jämthund <3
Helgen vecka 30 så åkte jag och Doriz på det efterlängtade lägret med vår kennel och kennel capundus :) det var en rolig och givande helg!
Jag är jätte nöjd och stolt över min tjej även om lydnaden tröt lite när det blev mycket men hon är ju inte så gammal ännu. Efter ett tag kunde hon slappna av mer och mer med dom andra hundarna och det var inte ett enda morr eller liknande från henne på hela helgen, vilket bara det gör mig super stolt <3
Mattes fina underbara älskling<3
Så efter lägret så bestämde jag mig för att bara träna fotgåendet som var det största bekymret för alla under helgen.

Så nu har vi tränat bara fotgående i två veckor och det går verkligen toppen :) vi har lagt på massa olika störningar, som bl.a att kasta bollar framför henne, bredvid eller bakom :) sen har vi passerat kossorna, katter, bilar och mopeder har mött oss och även kommit bakifrån och kört om oss utan att hon ger vika :) super stolt matte :)
Har även tränat lite i riktigt kuperad terräng men det är det som vi ska lägga vikt vid nu framöver :)
Målet är sen att om två veckor ska hon kunna gå fotgående med mig samtidigt som skott avlossas :) är ju alltid bra att lägga upp mål, sen får vi se hur det går :) man måste göra chansningar och våga tro på dom för att komma vidare :)
Doriz ska minsann bli den där hunden som jag har drömt om och det ska jag se till att hon blir också :) <3
Hårt arbete lönar sig som så många vet!!!

Ava och Doriz har verkligen hittar varandra på riktigt nu <3 det är så kul att se hur dom lyser upp bland dom som ser ut som dom själva <3 ska bli så kul sen när vi kan träna ihop på allvar :) längtar så!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards