workingdog

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Rebecka Nieminen - 10 juni 2013 21:36

Idag så tog jag mig Doriz ut på träning efter jobbet!
Idag gick vi ner på fältet med stora ytor och vatten för att träna under svårare förhållanden, med lite högre gräs mm. Innan vi började träna så smått så kollade jag av området så inga kid fanns där.
Vi tränade stadga, fotgående, avlämningar, fotposition och även att hålla i dummyn :)
Det blev några korta apporteringat för att se hur dom fungerade efter hårdträningen med avlämningar!

Efter en stund nere på fältet gick vi hem och tränade på gräsmattan. Här tränade vi samma sak som på fältet och allt satt som en smäck!
Så stolt över min tjej!

Av Rebecka Nieminen - 10 juni 2013 14:56

I lördags så tränade Doriz och husse lite apportering i trädgården medan jag var på jobbet, vilket hade gått jätte bra! Dom kan allt mina älsklingar :)
Nu sitter avlämningarna så nu är det bara att jobba vidare där vi var sist.
Det märks på henne att det var ett tag sedan hon fick apportera nu!
Det är fullt ös och om hon fick skulle hon gärna ta ett extra varv :) så nu blir det att träna att komma direkt in och kunna behärska sin hastighet så man inte behöver springa runt matte :)

Igår var Doriz med mig ute på hundklubben där jag hade min sista gång på kursen som jag är instruktör i.
Doriz fick agera störning och sedan så tränade vi själva också :)
Det blev både lite apportering, fotposition, passivitet och avlämningar :) hon är allt en pärla min lilla höna!

Igår så fick hon för första gången hålla i en trä apportbock vilket inte var några problem :)

Jag hoppas på att vi ska kunna träna apportering ihop med andra så jag vet hur det fungerar inför lägret i slutet på juli :)

Efter hundklubben och allt annat igår så tog hela familjen en långrunda! Vi provade en helt ny väg vilket resulterade i en 7 km lång promenad!
På kvällen hade vi två nöjda hundar!

Idag blir det träning med Doriz efter jobbet :)

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards