workingdog

Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Rebecka Nieminen - 23 juni 2013 20:58

Igår på midsommardagen så hjälpte vi kompisar att flytta så på kvällen var hundarna med och Doriz och deras Vilja fattade tycke för varandra och busade massor! Två jämnstora lekfulla tjejer :)

När jag och adam gick kvällsrundan med hundarna så passade jag på att träna med Doriz! Hon var jätte duktig och imponerar på matte varje gång på ett eller annat sätt <3

När vi var ute tränade vi fotgående med och utan koppel, vi gick bakom Nilja och Adam, framför, bredvid och vi gick även om dom utan att hon lämnade sin position :) ååå mattes plutta <3 tränade även på att sätta sig i fotposition :) stolt över min tjej! Att hon kan prestera även på nya platser :)! Detta känns lovande inför lägret om två veckor!

I veckan ska jag och Doriz åka och träna med andra retrievers :) ska bli roligt och väldigt peppandet inför lägret :) nu hoppas jag bara att löper kan dröja ett tag till :)

Med vänlig hälsning, Rebecka

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards