workingdog

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Rebecka Nieminen - 12 juni 2013 22:24

Idag tränade jag och Doriz först lite på gräsmattan vilket gick jätte bra :) bitvis tappar hon fokus men den kommer snabbt tillbaka.
Vi tränade stadga när jag var tvungen att springa in och hämta jacka så fick hon sitta kvar på gräsmattan och sen likadant när jag la in posten efter att vi hade tränat fotgående till och från brevlådan!
Hon är jätte duktig min tjej :)
Efter att ha tränat ett tag hemma så åkte vi bort på ett ny slaget fält ca 1 km hemifrån :) väl där gick det både jätte bra men även inte alls bra.
Jag vet att hon kan och hon gör det så snyggt när hon för det, men idag stressade hon upp sig vilket gjorde att hon inte kunde hålla sig samman. Så vi gjorde bara en apportering där vilket hon gjorde snyggt och sen blev det platsliggning, inkallning, ingångar, avlämningar och sådant som hon kan jätte bra :) blev även lite fotgående vilket gick bra efter förutsättningarna för kvällen :)
Att hon har haft en sådan träning har vara hänt en gång tidigare och jag blir så frustrerad :/ men jag ät faktiskt nöjd med dagen ändå idag men bättre lycka i morgon när fokus ska bli på fotgående och visselsignalen för inkallning :)
Kan även bli en del passivitet då vi behöver det inför sommarens läger och annat påhitt :)

Men nu har jag en trött hund som ligger lugnt och sover hos matte efter ca 1,5 h träning nu på sen kvällen :)

Är jätte nöjd och stolt ändå och jag vet ju vrf det blir fel i det läget! Det är bara att ta nya tag och fortsätta i morgon :)

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards