workingdog

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Rebecka Nieminen - 7 april 2011 22:20

Hej!


har helt missat att skriva sedan sist så nu tänkte jag skriva ett inlägg om vad som har hänt sedan sist!


I tisdag så var det valp kurs som vanligt. Denna veckan så var en av kursledarna borta så Angelica fick springa mellan oss så gott hon kunde men det gick ju bra det med! Vi tränade följsamhet, sitt, ligg, inkallning, stanna, passivitet mm. Det gick väldigt bra måste jag säga och jag var vädligt nöjd över Nilja som lyssnade väldigt bra trots att det kvällen innan hade gått tre älgar på planen vilket hon även berättade för oss denna kvällen! Efter kursen så hade vi en trött valp som kröp upp i soffan och mös resten av kvällen hemma!


Igår så hade vi en relativt lugn dag då jag var hos doktorn och fick order att ta det lite lugnt under de kommande dagarna, men trots detta så tränade jag lite inkallning i trädgården och jag tränade lite sitt mm inomhus.


Idag så var det först skolan och sedan valde jag och hundarna att åka och hälsa på hos min mamma där dom busade som bara den. När jag kom hem igen så åkte vi med husse upp till skyttecentret för att skotträna lilla Nilja! Jag trodde att jag skulle få en reaktion på en 5 månaders valp som för första gången blir utsatt för en massa skott som det blir uppe på en sådan bana! De sköt nämligen hagel på lerduvor inför uppskjutningen på jägarexamen så blev ju en hel del smällar men det löste hon gallant :) Är så stolt över min lilla skrutt så jag skickade iväg ett mejl till uppfödaren ikväll för att berätta om hur bra det går och tacka dem ännu en gång för en sådan underbar valp!


// Rebecka

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards