workingdog

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Rebecka Nieminen - 12 april 2011 10:10

Hej!


Det har hänt en del sedan jag skrev sist som jag tänkte dela med mig av till er nu!


I helgen så har det varit utgång med klass, kompisar mm. Men det viktigaste av allt i helgen har ju varit allt med hundarna!


I lördags så var jag och sambon funktionärer på Agility tävlingen som klubben höll i. Det var en fin vårdag men det blåste väldigt mycket så att det blev kallt istället... Efter tävlingen så åkte vi ut i skurugata med svärmor och hennes familj för att ha en trevlig fika och en trevlig promenad i det fina vårvädret. 


I söndags så började det som jag länge väntat på, instuktörsutbildningen!

Det var roligt och väldigt intressant! Man lärde känna många nya typer av hundägare mm. Jag tror definitivt att detta är något som jag kommer tycka är jätte roligt! Man får ju bara umgås med människor som delar samma intresse som en själv, kan det bli bättre?


Nästa gång så ska vi gå igenom allmänlydnadspasset och jag ska förbereda momentet inkallning utan störning. Får se hur jag lägger upp det momentet! 

Till nästa gång så ska vi ha läst en den av bra kontakt at Kenth Svartberg och så ska vi ha gjort en analys på vår egen hund! Detta kommer bli väldigt spännande att se om hon är som jag tror att hon är!


Nu ska man även börja leta efter en lämplig projekthund som har problem eller vill ha hjälp med att träna in ett allmänlydnads moment från allmänlydnadspasset. 


Hade bra!


// Rebecka

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards