workingdog

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Rebecka Nieminen - 17 april 2011 18:25

Hej!


Nu har det återigen gått en vecka, förstår inte vart veckorna tar vägen....


måndag: idag så var vi (min lilla familj) ute och grillade med våra kompisar och hundarna fick bada vilket dom uppskattade :) Nilja vågade dock bara doppa tassarna med är stolt över henne i och med att det var första gången vid en sjö :)


här får ni lite bilder från grillningen

       


tisdag: idag så var jag ledig från skolan vilket bidrog till att jag tog en längre runda med hundarna ner till en av sjöarna innan jag skulle gå till jobbet för att jobba några timmar innan vi skulle iväg på valpkursen . På valpkursen så fick vi träna följsamhet, stå och det som vi har tränat tidigare. Detta fungerade jätte bra och jag är glad att jag har börjat träna stå tidigare inför utställningen i slutet av maj.


onsdag: idag så var jag i skolan och skrev D-9 provet för att få sprutcertifikat så nu hoppas jag på att jag blir godkänd där för då får jag ge sprutor om veterinär säger det :)


torsdag: idag så var jag ledig igen (kors i taket) så idag så tog jag och hundarna en långrunda , där Vinnie fick bada och Nilja fick springa och busa i kanten! På eftermiddag så åkte jag upp till klubben för att vara medhjälpare till valpkursen och sedan tränade jag båda mina hundar. Med Vinnie tränade jag Agility och med Nilja tränade jag förighet, inkallning och sitt kvar. De fick även träffa sin nya kompis Elvis som är en otroligt snäll pojke :)


fredag: idag så var det en lugn dag där det blev promenad med hundarna som vanligt :) Blev även idag en långrunda med då ite ner till sjön.


lördag: idag så var vi ute på skyttebanan och tränade skottträning och sedna åkte vi ut i skogen för att träna lite praktiskt i den miljön som Nilja ska fungera till 110 % i ! Hon skötte sig jätte bra och gjorde precis det vi bad henne om.

Vi tränade stanna, ligg kvar/sitt kvar, hit. Vi tränade henne med långlina för att kunna stoppa henne om det skulle behövas, man vet ju aldrig när en älg hälsar på en i skogen...


idag(söndag): så har vi varit ute och gått en riktigt långrunda där Vinnie fick klövja vårt fika och sedan när vi fikade så fick hon ta sig en badpaus som hon bara älskar! Efter denna härliga söndag så har jag två trötta hundar som är nöjda efter en intensiv vecka med mycket träning inför den kommande hösten! Det gäller ju trots allt att börja i tid.


// Rebecka

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards