workingdog

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Rebecka Nieminen - 18 augusti 2011 22:25

Hej!


Idag var det inofficell agility tävling i Tranås som gällde.

Meningen var att jag skulle starta Vinnie i två lopp men så blev inte fallet.

I stället så fick Elina köra ett lopp med henne vilket gick bra men det blev en disk på grund av ett missförstånd.

Jag är nöjd över det resultatet med tanke på att det var första gången som de gjorde något ihop. :)

Duktiga var de båda två.


Elina fick tävla henne pågrund av att jg har ramlat och lyckats få en spricka i knäskålen och är därmed på kryckor.


På lördag så har vi en stor officell hemma tävling som jag och Vinnie var anmälda till men då är det ytterligare en annan som ska testa henne och få starta henne i två klasser där. Det kommer gå bra tror jag för det såg väldigt fint ut idag när han provade henne efter tävlingen :)


Skönt att det finns andra som vill testa/ ställa upp när man själv inte kan göra något. Vet verkligen inte hur jag ska tacka dessa människor. Den här lilla uppoffringen  betyder så himla mycket för mig och Vinnie, då det kan vara flera månader tills jag själv kan springa som vanligt.


 


  bilder från en av tävlingarna i sommar


Ha en fortsatt trevlig torsdag!


//Rebecka och hundarna

Av Rebecka Nieminen - 18 augusti 2011 04:08

Hej!


I tisdags så fick Vinnie gå sitt första riktiga eftersök, som tur var så var det inte så farligt men hade kunnat bli med lite fel marginal.


Hon har tidigare bara fått gå anlagda viltspår men den här dagen var hon tvungen att testas på riktgit då det sköts en bock som gick in i väldigt tät skog där man inte såg någonting. Man är väldigt glad att man har en hund som kan det här när man själv inte kan fixa det. 


Husse gick och hämtade henne i bilen och körde samma start som vi gör vid ett anlagt spår och hon tog det klockrent. Adam gick med henne och han såg inte ens henne, så tät var skogen. Han märkte att hon var framme först när linan slakade.


Hon hittade bocken och han var död när de kom fram som tur var. Hon gjorde ett utmärkt jobb och nu fick husse (adam) och jaktkompisen göra resten.

Hon blev belönad för sitt jobb med färsk lever från bocken.


Det var en väldigt nöjd tjej som jag fick hem den morgonen måste jag säga.


Grattis till dig och husse <3


Hoppas itne att det blir några allvarliga eftersök utan bara sådanna här där man inte ser vart dom har lagt sig. Men tyvärr inträffar ju även de tråkiga och jobbiga eftersöken, men hoppas kan man ju alltid göra!


// Rebecka

Presentation


Jag är en ung tjej på snart nitton som går sista året på gymnasiet och lever ett liv som sambo, förlovad och som matte till två hundar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Hundarna

Jag har två galna hundar!

En jakt labrador retriever tik på 8 år som tränas och tävlas i agility och sedan tränas hon i freestyle, lydnad, jakt, spår mm.

 

min andra hund är en Jämthunds tik på snart 6 månader som ska börja jaga till hösten som det ser ut nu.

Jag ska se lite sen framöver vad hon tycker är roligt lydnad, agility eller liknande som jag kan ägna mig åt under den tiden som det inte är jakt.

 

   
// Rebecka


Ovido - Quiz & Flashcards